Blíží se prázdniny a čas cestování. Součástí výukového programu metodou CLIL v zeměpisu v 9. ročníku je také cestovní angličtina, které jsme se věnovali několik hodin.
Žáci měli za úkol v prezentaci sestavit plán své vysněné dovolené. Nejdříve si zvolili zemi, kam by se rádi podívali. Po té roční období, délku a místo pobytu – u moře na pláži, na horách nebo ve velkém městě. Následně si zvolili druh dopravy na dovolenou – autem, vlakem, autobusem, letadlem, lodí a typ ubytování – hotel, apartmán, karavan, stan. Studenti si sestavili program a aktivity na každý den, seznam oblečení a důležitých věcí, které si s sebou musí sbalit. Vyhledávali na internetu místa a ceny letenek, ubytování, vstupenek a stravy, aby vytvořili reálný finanční rozpočet. Zmínili, jakému nebezpečí se musí vyhnout v dané zemi.
Závěrem celý svůj výlet odprezentovali v angličtině před celou třídou. Používali především vazby k vyjádření svých budoucích záměrů a plánů, trpný rod a přítomný čas. Jak projevili svou kreativitu a bujnou fantazii se můžete podívat na pracích, které byly vyhodnoceny, jako nejlepší.
Keywords: destination, means of transport, flight, arrival, departure, accommodation, in advance, bed & breakfast, half board, full board, all inclusive, things to pack, budget, danger that I must avoid.
Výuku metodou CLIL uskutečňujeme díky projektu Škola pro život III, který podpořilo Statutární město Ostrava v rámci dotačního řízení Programu na podporu cizojazyčné výuky na území statutárního města Ostravy částkou 319 tisíc Kč.
Text a foto: L. Vařáková. Vedení aktivity: L. Vařáková, Š. Zezulková.