Vrstevnické učení – společná matematika druháků a šesťáků

Podařilo se! Náš slib z března jsme splnili a 15. června jsme se setkali na další společné hodině matematiky. Byla to hodina plná radosti, přátelství, něhy, vzájemné podpory, objevování, modelování, inspirace a získávání nových zkušeností.

Pro matematické hvězdičky z 2. B byly v učebně matematiky připraveny úkoly, které rozvíjí kombinatorické myšlení, řešitelské strategie, orientaci v prostoru, geometrickou představivost a logické myšlení. Práci druháčků opět provázela možnost volby úlohy, pořadí, rozsahu, tempa. Průvodci z 6. B jim zodpovědně a trpělivě pomáhali s vysvětlením zadání, s řešitelskou strategií, kontrolou správnosti řešení.

Jaké úlohy druháčci se svými průvodci zvládli? 1️⃣ Modelování trojúhelníků na geoboardu a následné zakreslování v tečkované mřížce. 2️⃣ Řešení jednopodlažního výstaviště. 3️⃣ Nalezení všech různých věží, které lze postavit z krychliček tří různých barev. 4️⃣ Doplnění obrázku v logicky provázaném systému.

Nadšený potlesk v závěru společné hodiny potvrdil, že vrstevnické učení nejen rozvíjí matematické dovednosti, ale také podporuje radost ze společného objevování, blízkosti a spolupráce.

Text a foto: I. Čechová. Vedení aktivity: I. Čechová, Š. Ďásková.