Pythagoriáda 2024, školní kolo

Ve středu 23. října se v učebně matematiky sešli žáci a žákyně, kteří mají rádi výzvy, baví je objevování a řešení matematických problémů. Čekalo je 60 minut soustředění a přemýšlení nad 15 otevřenými úlohami školního kola matematické soutěže Pythagoriáda.

Při řešení zajímavých a náročných úloh (tentokrát s tématem letních OH) uplatnili soutěžící žáci 6. – 9. ročníku logické myšlení, prostorovou představivost, schopnost abstrakce, analyticko-syntetické a kombinatorické myšlení, čtení s porozuměním a částečně také znalosti a dovednosti z matematiky daného ročníku.

Za každou správně vyřešenou úlohu mohli soutěžící obdržet 1 bod. Úspěšným řešitelem s možností postupu do okresního kola je podle pravidel soutěže každý soutěžící, který získá 10 a více bodů.

V letošním roce titul Úspěšný řešitel nezískal nikdo. Nejvyšší bodové ohodnocení měli Amálie Podgrabińská z 6. A (7 bodů) a Tomáš Petřík ze 7. A (7 bodů).

Pro všechny zúčastněné byla Pythagoriáda cennou zkušeností, kterou mohu zúročit ve svém matematickém rozvoji.

Text a organizace akce: I. Čechová