Aktuální učivo

Milí rodiče a milé děti, na tomto místě najdete aktuální probírané učivo, domácí úkoly, informace o akcích.

ČTVRTEK 📆 10. dubna
ČESKÝ JAZYK
📕Učivo: Mluvnické kategorie u podstatných jmen – ROD, ŽIVOTNOST, ČÍSLO, PÁD,
Pr.l. – cv 45 – Doplň y,ý/i,í a urči mluvnické kategorie u podstatných jmen.
nesmysly, úmysly, štěstí, plynař, plynoměr

Rod MUŽSKÝ – ŽIVOTNOST – pouze u mužského rodu určujeme ještě, zda je podstatné jméno životné či neživotné. Pomůžeme si pádovými otázkami.
ŽIVOTNÉ – PLYNAŘ, SNĚHULÁK, RAK, DRAK
1.pád – Kdo, co? PLYNAŘ
4. pád – (vidím) Koho, co? PLYNAŘE — SLOVO SE MI ve 4.p. ZMĚNILO – můžeme říct, že se ohýbá, je tedy ŽIVOTNÉ (Ž)
NEŽIVOTNÉ – PLYN, STROM, VRAK
1.pád – Kdo, co? PLYN
4. pád – (vidím) Koho, co? PLYN — SLOVO SE MI VE 4.p NEZMĚNILO – můžeme říct, že se neohýbá, je tedy NEŽIVOTNÉ (Ž)

🏡Domácí úkoL
Urči mluvnické kategorie u podstatných jmen (číslo, rod, životnost, pád) PR. L. cv. 45
vzor: v obydlí – č.jednotné(to jedno obydlí), r. STŘEDNÍ (to obydlí), (V kom, čem je kolik místností? V obydlí) 6. pád
tatínek
v plynárně
obilí
pytlů
místností
Taínek pracuje v pl-nárně. Ml-nář musel uml-t pět p-tlů ob.-lí. Kol-k ob-tných m-stností je v tomto ob-dlí.
Pr. list – v sešitě – doplň cv. 46,47, 1
MATEMATIKA
📘Učivo: Matematické operace do 1000 – sčítání a odčítání bez přechodu přes základ 100
MM – pr.s. (zelený) str. 10,11
🏡Domácí úkol: 
MM – pr.s. (zelený) str. 11 – kdo nestihl ve škole
ANGLICKÝ JAZYK
📔Učivo: U2 – Home sweet home – čísla
školní sešit – English – 23 – twenty-three, 37 – thirty- seven, 59 – fifty-nine, 67 – sixty-four, 72- seventy-two, 85 – eighty-five, 98 – ninety-eight
Where do you live? I live in a city/town/village. I live in Ostrava/ Czech Republic.
What is your address? My address is 89 Parrot street.
What is your phone number?

🏡Domácí úkol: 
Pr.s. – str. 21/7,8
below – pod
above – nad
PRVOUKA
📙Učivo: 

🏡Domácí úkol: 
OSTATNÍ

STŘEDA 📆 9. dubna
ČESKÝ JAZYK
📕Učivo: Skloňování podstatných jmen – číslo jednotné, množné
sešit školní ČJ-ML – zapiš slova v množném čísle, zařaď slova ke správnému rodu, jedno z nich vyskloňuj.
vlak, srdce, klobouk, žížala, strouhátko, píšťalka, kaktus, delfín, hroch, duha, mamut, kotě, klubíčko, mléko, jahoda

🏡Domácí úkol:
Naučit se vyjmenovaná slova po V – 14.4.
Pro zapomnětlivce – TERMÍN ZÍTRA!!!!!!!
DÚ – do ČJ-ML – Vyber 3 podstatná jména (jedno r. ženského, středního a mužského) z tabulky. Každé z nich vyskloňuj v jednotném čísle.
Např. ŽÁBA
1.p. Kdo,co? ŽÁBA
2.p. (bez) Koho, čeho? ŽÁBY
3.p. (ke) Komu, čemu? ŽÁBĚ
4.p. (vidím) Koho,co? ŽÁBU
5.p. Oslovujeme, voláme! ŽÁBO!
6.p. (o) Kom , čem? ŽÁBĚ
7.p. (s) Kým, čím? ŽÁBOU
MATEMATIKA
📘Učivo: Numerace a matematické operace – přičítání k celým stovkám a odčítání k nejbližší stovce
MM (zelená) – pr.s. str. 9 celá

🏡Domácí úkol: 
Procvičit malou násobilku
ANGLICKÝ JAZYK
📔Učivo: U2 – Home sweet home
spelling čísel
🏡Domácí úkol: 
PRVOUKA
📙Učivo: 

🏡Domácí úkol: 
OSTATNÍ
ÚTERÝ 📆 8. dubna
ČESKÝ JAZYK
📕Učivo: 

🏡Domácí úkol:
MATEMATIKA
📘Učivo: 

🏡Domácí úkol: 
ANGLICKÝ JAZYK
📔Učivo: 

🏡Domácí úkol: 
PRVOUKA
📙Učivo: 

🏡Domácí úkol: 
OSTATNÍ
PONDĚLÍ 📆 8. dubna
ČESKÝ JAZYK
📕Učivo: Pád podstatných jmen
uč. str. 90/1
určování mluvnických kategorií u podstatných jmen – ROD, ČÍSLO, PÁD
FOŤÁK,TRIČKO,KOLO, HLEMÝŽĎ, RYBA, KOST, ZRCÁTKO,KVĚTINA, VĚTRNÍK, KIWI, ŽÁBA,BUDÍK, PODKOVA,LETADLO, KOŠÍK
Pr.list – Urči rod, číslo a pád u podstatných jmen
ob-čej, u bab-čky, ke kob-le, bez l-ží, o m-šce, se Zb-škem, do ml-nice, mam-nko, b-linu, u ob-vatel, do b-střice, k m-sl-vně, hm-zožravci, L-buško!
🏡Domácí úkol:
DÚ – do ČJ-ML – Vyber 3 podstatná jména (jedno r. ženského, středního a mužského) z tabulky. Každé z nich vyskloňuj v jednotném čísle.
Např. ŽÁBA
1.p. Kdo,co? ŽÁBA
2.p. (bez) Koho, čeho? ŽÁBY
3.p. (ke) Komu, čemu? ŽÁBĚ
4.p. (vidím) Koho,co? ŽÁBU
5.p. Oslovujeme, voláme. ŽÁBO
6.p. (o) Kom , čem? ŽÁBĚ
7.p. (s) Kým, čím? ŽÁBOU
MATEMATIKA
📘Učivo: Číselná řada do 1000, matematické operace(+,-) do 1000, dělení se zbytkem

MM – samostatná práce – po str. 8 – nemusí být vše, ale vždy alespoň část příkladů ve cvičení (1 sloupec)
MM – dělení se zbytkem – str. 31 (někdo se spletl a má stranu 32, nedodělává str. 31)

ŠKOLNÍ SEŠIT – DĚLENÍ SE ZBYTKEM
Pr.l. – 5:2,3:2, 15:2, 9:2, 19:2, 11:2, 7:2, 14:2, 17:2, 1:2, 13:2, 2:2
5:2 – Jak postupujeme – Kolikrát se vejde 2 do 5? 2x, Napíšeme za rovnítko 2. Kolik nám zbývá do 5? 1, zbytek je tedy 1. 5:2=2 zb. 1
(nebo Který násobek dvou je poslední před pětkou? 4:2 = 2 a kolik je 5-4 ? 1 Výsledek příkladu je tedy 5:2 = 2 zb. 1 )

__:2 =3 zb. 1, __:2=8 zb. 1,__:2=4 zb. 1
Jak počítáme – __:2 =3 zb. 1 – 3×2 =6, 6 + zbytek, tedy 6+1 = 7, do DĚLENCE napíšeme 7 – 7:2=3 zb.1
Slovní úloha
Dědeček měl na zahrádce 15 kedluben. Každý den sklidil 2 kedlubny. Kolik dní mohl dědeček sklízet po dvou kusech? Kolik kedluben dědečkovi zbylo na poslední den?

Písemné sčítání a odčítání trojciferných čísel
🏡Domácí úkol: 

ANGLICKÝ JAZYK
📔Učivo: U 2 – Home sweet home
slovní zásoba – flat, floor, lift, stairs, door, balcony, street, basement, live, downstairs, upstairs, stairs, country, city, village, town
I live in a city.
He lives in a village.
Numbers – 0- 100
twelve, twenty, thirteen, thirty……. nineteen, ninety, a hundred
twenty-three, seventy-six
🏡Domácí úkol: 

PRVOUKA
📙Učivo: 
🏡Domácí úkol: 
OSTATNÍ
PÁTEK 📆 11.dubna
ČESKÝ JAZYK
📕Učivo: 

🏡Domácí úkol: 
MATEMATIKA
📘Učivo: 
🏡Domácí úkol: 
ANGLICKÝ JAZYK
📔Učivo: 

🏡Domácí úkol: 
PRVOUKA
📙Učivo: 
🏡Domácí úkol: 
OSTATNÍ